Gigantul alimentar, Nestle va plăti peste 7 miliarde de dolari către Starbucks pentru dreptul de a vinde produsele de cafea în toată lumea, într-o alianță globală care vizează revigorarea celor două imperii de cafea.
Acordul, pentru o afacere cu vânzări de 2 miliarde de dolari, consolidează poziția Nestle în calitate de cea mai mare companie de cafea din lume, care încearcă să-și fortifice locul pe o piață în rapidă schimbare.
Starbucks din Seattle a declarat că va folosi veniturile pentru a accelera achizițiile de acțiuni.
Nestle a spus că se așteaptă ca afacerea de a vinde cafeaua de la Starbucks și băuturile va deveni profitabilă până în 2019.
Această afacere nu va implica niciuna dintre cafenelele Starbucks.
Nestle și Starbucks își unesc forțele într-o categorie de băuturi extrem de fragmentată.
„Această alianță globală de cafea va aduce experiența Starbucks în casele a milioane de oameni din întreaga lume prin intermediul reputației Nestle”, a declarat Kevin Johnson, șef executiv al Starbucks.
„Cu toate acestea, poziția de conducere a Nestle este mai puțin sigură decât era odată.”
Și alți jucători mari cresc, inclusiv Lavazza din Italia, care este acum numărul 3 în lume.
Noul director general al companiei Nestle, Mark Schneider, a identificat cafeaua anul trecut ca fiind o zonă strategică pentru investiții pentru compania cunoscută pentru cafeaua instant Nescafe și pentru mașinile de cafea Nespresso. A cumpărat Chameleon Cold-Brew din Texas și a achiziționat pachetul majoritar în Blue Bottle Coffee, un mic lanț de cafenele, în luna septembrie. Compania se află sub presiunea acționarilor de a-și îmbunătăți performanța, care a avut de suferit în ultimii ani, pe măsură ce consumatorii au migrat spre mărci mai noi.
Starbucks își extinde rapid afacerea în China, de la care se așteaptă ca într-o bună zi să fie cea mai mare piață a lor. De asemenea, intenționează să deschidă peste 1.000 de magazine Starbucks Reserve ca parte a unei strategii ample de apărare împotriva rivalilor de vârf din lumea cafelei, cum ar fi Intelligentsia Coffee & Tea și Blue Bottle.
Vedem încă o dată cum Nestle, care este de asemenea cea mai mare companie de produse alimentare ambalate la nivel mondial, nu se ferește atunci când vine vorba de parteneriatul cu rivalii, fie prin acordarea de licențe sau prin asociere.