Asian business Women

Studiile arată că femeile de afaceri din Asia de Sud-Est sunt pe val, în ceea ce privește cafeaua de specialitate.
BANGKOK, Thailanda – Zeci de întreprinderi de cafea conduse de femei și deținute de către femei din Asia de Sud-Est apar prezentate într-un nou studiu realizat de USAID Green Invest Asia, în colaborare cu Alianța Internațională a Cafelei pentru Femei (IWCA), care arată modul în care antreprenorii de sex feminin ajută să avanseze o piață ce se luptă să țină pasul cu o cerere tot mai mare de cafea specializată. Oferta de soiuri premium s-a redus, agravată de creșterea presiunii climatice în unele zone de cultivare a cafelei din Asia. În acest context, femei de afaceri din patru economii emergente din Asia de Sud-Est se fac recunoscute pentru înțelepciunea, abilitățile tehnice și potențialul lor de a revigora sectorul.

„Femeile sunt mult mai meticuloase în ceea ce privește culegerea și sortarea, sarcini care reprezintă determinanți cheie ai calității”, a spus Robert Francisco, consultant al consiliului de administrație din Filipine pentru cafea. În Vietnam, rolul femeilor este adesea mascat, a spus managerul de aprovizionare pentru Volcafe Vietnam, Do Thi Quynh. „În timp ce în multe cazuri întreprinderile sunt deținute de bărbați, femeile sunt punctul de contact pentru a negocia cu fermierii și cumpărătorii. Se crede că sunt negociatori mai buni.”
Contrar părerilor că femeile care lucrează în sectorul cafelei sunt în mare parte cultivatori, studiul a constatat că în Indonezia, a patra țară producătoare de cafea din lume, femeile conduc aproximativ 22% din cooperativele indoneziene și dețin sau conduc 25% din prăjitoriile de specialitate. În 2017, Indonezia a exportat 1.7 miliarde de dolari în cafea.
Întreprinderile conduse de femei reprezintă patru la sută din exportatorii de cafea din Indonezia.
În Vietnam, cel mai mare producător mondial de cafea Robusta, femeile conduc cel puțin jumătate din toate companiile de comerț intern. Potrivit IWCA, potențialul de afaceri al femeilor în lanțul valorii cafelei este de cele mai multe ori trecut cu vederea.

„Istoria lipsei vizibilității femeilor în cafea ar putea conduce la o subestimare semnificativă a rolului lor în cadrul industriei”, a declarat Kellem Emanuele, președintele IWCA. „Dar femeile sunt acolo, conducând de la fermă la masă la podium. Și cu cât mai rapid le vom recunoaște implicarea lor ca parteneri de decizie critică la oricare dintre provocările cu care se confruntă industria – cu atât mai devreme vom resimți un impact pozitiv semnificativ în cadrul comunităților de cafea.”
IWCA a promovat, începând cu 2003, impactul asupra mediului, social și economic al femeilor în sectorul cafelei, în timp ce USAID Green Invest Asia este o platformă ce are ca obiectiv integrarea genulul feminin în Asia de Sud-Est, punând în legătură investitori cu afaceri de agricultură durabilă și întreprinderi forestiere.
„Cafeaua este încă văzută pe scară largă ca o „ cultură pentru bărbați”, a declarat autorul studiului, Caterina Meloni, consilierul de incluziune socială pentru gen de la USAID Green Invest Asia. „Femeile fermieri sunt numite „ soția fermierului ”. Acest studiu arată o altă latură a industriei, una în care bărbații sunt „soțul comerciantului de cafea” și „partenerul proprietarului cafenelei din al treilea val”. Creșterea participării femeilor de-a lungul tuturor părților din lanțul de aprovizionare nu poate decât să revigoreze și să promoveze sectorul cafelei. “

Studiul poate fi descărcat la: greeninvestasia.com/research/
Sursă: https://cutt.ly/iyqB50N
Foto: Raychan, Chinh-le-duc unsplash.com
Share Button