Cafeina ar putea ajuta la creșterea performanței atletice

Un nou studiu de cercetare evidențiază ceea ce mulți sportivi știau de ani de zile. Luarea cafeinei înainte de antrenament îți poate îmbunătăți performanța. În revizuirea cercetărilor anterioare, autorii unui raport din British Journal of Sports Medicine scriu despre cafeină că ar putea ajuta la viteză, forță și anduranță.

„Suplimentarea cu cafeină este foarte răspândită în rândul sportivilor, un studiu din 2011 a indicat faptul că în jur de 75% din probele de urină de la sportivi care concurează în Jocurile Olimpice conțin niveluri masive de cafeină”, a spus autorul principal Jozo Grgic de la Universitatea Victoria din Melbourne, Australia.
Cafeina a fost scoasă de pe lista substanțelor interzise în timpul competițiilor din 2004 în cadrul Agenției Mondiale Anti-Doping și „de atunci, consumul de cafeină în rândul sportivilor a crescut fără a da semne de încetinire”, a declarat Grgic pentru Reuters Health.
Grgic și colegii săi s-au uitat la rezultatele unor recenzii anterioare care analizaseră mai multe studii legate de cafeină și performanța exercițiilor. Ei au descoperit că aceasta ajuta la rezistența musculară, performanța săriturilor, viteza îndeplinirii exercițiilor, forța anaerobă și anduranța aerobă.

Doza „optimă” nu este cunoscută, a spus Grgic, în parte deoarece cantitatea de cafeină variază în funcție de tipul boabelor, metoda de preparare, dimensiunea cănii și alți factori.
„Ca regulă generală, două cești de cafea, consumate cu aproximativ 60 de minute înainte de antrenament, ar trebui să exercite un efect de ergogeneză în cazul majorității persoanelor”, a spus Grgic. “Răspunsul la ingestia de cafeină variază de la persoană la persoană.”

Studiul amănunțit aici: bit.do/studiupdf
Sursă: bit.do/caffeineboost
Foto: unsplash.com
Share Button