China: cosumul de cafea în creștere

Consumul de cafea din China a crescut uimitor cu 1.032% în ultimii zece ani, pornind de la 300.000 de saci în 2008/09 și ajungând la 3,8 milioane de saci în 2017/18, conform datelor recente raportate în revista braziliană Negócio Café.

Deși cafeaua instantă domină încă piața de cafea din China, în comparație cu alte tipuri de cafea băute acasă, o analiză Mintel indică faptul că a început să piardă atât interesul consumatorului, cât și cota sa pe piață – fapt inevitabil, deoarece consumatorii aleg oferte de cafea mai bună.

De altfel, 32% dintre consumatorii chinezi au admis condumul cafelei instant în 2016; această cifră a scăzut la 26% în 2017. Între timp, Mintel a estimat că valoarea totală a vânzărilor retail pe piața de cafea instant în China a crescut la 6,2 la sută între 2017 și 2018, ajungând până la suma de 9.018 miliarde de yuani (1.304 miliarde USD). Cu toate acestea, Mintel preconizează că piața va înregistra doar o creștere de 4% între anii 2022 și 2023.

Articolul este publicat de Núcleo de Estudos em Cafeicultura – NECAF, Universitatea Federală din Lavras – UFLA, Observatorul Consorțiului Cercetării Cafelei și Embrapa Café.
Share Button